Autor je redaktorom MF DNES.
Maroko je miláčikom automobiliek vďaka nízkym mzdovým a výrobným nákladom. Priťahuje zahraničné investície a považuje sa za ideálnu základňu pre export do Európy. Vyrába sa tam už veľmi reprezentatívny sortiment automobilov vrátane modelu Dacia Sandero, ktorý bol vlani najpredávanejším automobilom na európskom trhu. Po tzv. arabskej jari, vlne revolúcií a prevratov, ktorá otriasla väčšinou arabských krajín, Maroko, na africké pomery stabilné, v roku 2012 predbehlo Egypt vo výrobe automobilov a zaradilo sa na druhé miesto na kontinente za Južnú Afriku. Marocký automobilový priemysel potom zaradil vyšší rýchlostný stupeň a v posledných rokoch zaznamenal pozoruhodný rast. V roku 2018 už Maroko predbehlo Južnú Afriku a stalo sa najväčším africkým výrobcom automobilov.
Dôležitá je stabilita
V minulom roku sa krajina umiestnila na 24. mieste na svete z hľadiska výroby motorových vozidiel, za Rumunskom a pred Poľskom. Odborníci predpovedajú, že Maroko bude do roku 2030 vyrábať milión automobilov ročne a mohlo by dokonca predbehnúť Taliansko a spôsobiť veľké problémy Španielsku. Strategická geogr...
Zostáva vám 85% na dočítanie.
