Predstavte si, že sa klient rozhodne pre vaše služby, ale musí si predtým vypýtať akceptačný list od vášho konkurenta. FOTO: TASR/M. Svítok
StoryEditor

Roky čakania

27.07.2022, 19:00

Opäť je tu návrh, ktorý rieši najmä to, čo nie je problém.

Roky sa snažíte meniť veci k lepšiemu bez ohľadu na nálady spoločnosti, zvyšujete konkurencieschopnosť firmy cez ťažko kopírovateľné produkty (teda nemyslím extra eurá na zuby, ale naozaj premyslené zdravotné programy), tvrdo pracujete na tom, aby ste zaviedli pozitívne zmeny s úžitkom pre pacienta, a to v prostredí, kde akúkoľvek snahu potrebujete oprieť a zrealizovať v silnej regulácii. Napriek tomu vám to ide.

Lenže potom sa objaví „iniciatívny“ návrh novely zákonov, ktorý veľa toho spáli a ide vo viacerých častiach presne opačným smerom, ako by mal.

Parafrázujúc Einsteina, len blázon si myslí, že robením vecí rovnako sa niečo zmení. Preto apelujete na potrebu zmeny, čo v regulovanom prostredí znamená, že treba začať od legislatívy. Aby všetky tie veci, ktoré v zahraniční fungujú, mohli fungovať aj u nás. Aby poisťovne či poskytovatelia mali voľnú ruku, ako súťažiť medzi sebou, ako prinášať inovácie. Legislatíva im má poskytnúť kvalitný regulačný rámec, v ktorom sa môžu pohybovať a tvoriť a, samozrejme, aj byť prísne kontrolované. Regulačný rámec však v žiadnom prípade neznamená štátny diktát. Ani to, že všetci na trhu musia všetko robiť rovnako. To sme tu už mali 40 rokov a po otvorení sa svetu sme zistili, kam sme to dobačovali.

image

Ako by ste rozhodli vy?

Lenže spomínaná iniciatíva bola presne taká. Predstavte si, že vám vo vašom biznise niekto nadiktuje, že musíte žiadať od nových klientov (keď sa chcú stať vašimi klientmi), aby išli k notárovi alebo používali kvalifikovaný podpis. A to v čase, keď jednak máte elektronické služby aj bez KEP vypracované na najvyššej konkurenčnej úrovni. A najmä v čase, keď viete, že pôvodné čipy na kvalifikovaný podpis skončia svoju platnosť možno skôr, ako zákon nadobudne účinnosť. Predstavte si, že sa klient rozhodne pre vaše služby, ale musí si predtým vypýtať akceptačný list od vášho konkurenta, od ktorého chce slobodne odísť. Akoby nebolo žiaduce, aby poisťovne mali nových klientov bez potreby papierovačiek a správali sa ekologicky.

Viete si to predstaviť vo svojom biznise? Roky čakania na splnenie sľubov, že zákonodarca podporí zmeny smerujúce k lepším produktom a lepším výsledkom pre zdravie pacienta, bez zmysluplného výsledku. Opäť je tu návrh, ktorý rieši najmä to, čo nie je problém. Na stole máme návrh legislatívy míľovými krokmi sa vzďaľujúcej od riešení, ktorých aplikácia bola nevyhnutná už pred 10 rokmi. Veríme, že ministerstvo posunie ďalej len tie zmeny, ktoré aj nás všetkých posunú ďalej, ideálne vpred, v ústrety potrebám pacientov.

01 - Modified: 2022-07-12 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Aké sú ekonomické dôsledky poklesu počtu obyvateľov 02 - Modified: 2022-06-29 17:16:32 - Feat.: 1 - Title: Ako by ste rozhodli vy? 03 - Modified: 2022-06-21 08:00:00 - Feat.: 1 - Title: Keď pohotovosť predpíše liek, ktorý sa nedá zohnať
01 - Modified: 2024-04-25 22:00:00 - Feat.: - Title: Cesta onkologického pacienta k liečbe je u nás zdĺhavá. Odborník opisuje, ako nám pomôže umelá inteligencia 02 - Modified: 2024-04-25 11:14:44 - Feat.: - Title: KDH navrhuje garanciu bezplatného objednávania k lekárovi 03 - Modified: 2024-04-24 16:13:34 - Feat.: - Title: Štyri zdravotnícke organizácie by mohli dostávať príspevky v splátkach, rozhodla Národná rada 04 - Modified: 2024-04-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Zrušenie benefitov zubári nevítajú, podľa analytika na to najviac doplatí jedna z poisťovní 05 - Modified: 2024-04-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Skeptikov presvedčila až pandémia
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
29. apríl 2024 00:26