Americký letecký koncern Boeing vedel už približne rok pred prvým zrútením svojho lietadla 737 MAX o softvérovom probléme tohto typu stroja. Spoločnosť v nedeľu priznala, že niekoľko mesiacov pred začiatkom dodávok lietadiel 737 MAX v máji 2017 jej technici zistili, že jeden z výstražných systémov v kokpite nefunguje vo všetkých lietadlách správne.
Najvyššie vedenie Boeingu nebolo podľa nedeľňajšieho vyhlásenia do tohto vyšetrovania zapojené a o probléme sa dozvedelo až po havárii stroja 737 MAX leteckej spoločnosti Lion Air v Indonézii, pri ktorej 29. októbra 2018 zahynulo 189 ľudí.
Tento rok došlo 10. marca k zrúteniu ďalšieho lietadla 737 MAX v Etiópii, pri havárii stroja aerolínií Ethiopian Airlines prišlo o život všetkých 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov.
Po tejto tragédii letecké úrady po celom svete zakázali prevádzku modelu 737 MAX, pokým vyšetrovatelia zisťujú príčiny oboch nehôd a technici Boeingu pracujú na riešeniach.
Podozrenie zo zapríčinenia nehôd padá podľa prvých vyšetrovacích správ na stabilizačný systém MCAS, vyvinutý práve pre nové stroje 737 MAX. Výstražný systém, o ktorého probléme výrobca vedel od roku 2017, súvisí s programom MCAS. To, či a do akej miery mohli tieto systémy zohrať rozhodujúcu úlohu pri zrútení lietadiel, však dosiaľ nie je jasné.