Zatiaľ ani zďaleka neuzavretý trh, milióny možných klientov a stabilné rastové prírastky vedú nemecké cestovné kancelárie k tomu, aby svoj pohľad čoraz viac orientovali na krajiny strednej a východnej Európy. Prezident Spolkového zväzu nemeckého turizmu (BTW) Klaus Laepple povedal, že "všetky koncerny pôjdu na trhy" vo východnej Európe. Najväčší európsky turistický koncern TUI už určitý čas podniká v Poľsku. Za pomerne krátky čas dosiahol 13-percentný podiel na trhu. Na zabezpečenie výsledkov nepotrebuje investovať milióny a podnikanie v Poľsku je takmer bez rizika. Voľné hotelové kapacity, ktoré sa v Nemecku dajú predať len s veľkými zľavami, idú v Poľsku na odbyt -- a prinášajú zisk. Konkurent TUI spoločnosť Thomas Cook už začala podnikať v Poľsku a Maďarsku prostredníctvom firmy Neckermann, v Slovinsku a na Slovensku má už vlastné kancelárie.

