Americká automobilka Ford Motor registruje v Číne prudký nárast dopytu po svojich luxusných autách Lincoln. Firma oznámila, že odbyt tejto značky na čínskom trhu sa v prvých troch štvrťrokoch tohto roka takmer strojnásobil na zhruba 21-tisíc vozidiel.
Lincoln posilňuje svoju pozíciu na čínskom trhu a do konca tohto roka tu chce mať 65 autosalónov, teda o päť viac, než firma doteraz plánovala. Do konca budúceho roka potom má počet autosalónov Lincoln v krajine stúpnuť na 80. Ford súčasne uviedol, že študuje možnosť výroby vozidiel Lincoln priamo v Číne.
Ďalší rast predaja svojej luxusnej značky očakáva Ford až do konca roka. Vo štvrtom štvrťroku má predaj podporiť nová verzia vlajkového sedanu Lincoln Continental.
Značka Lincoln však v Číne napriek silnému rastu predaja naďalej výrazne zaostáva za luxusnými vozmi Cadillac amerického konkurenta General Motors (GM). Odbyt automobilov Cadillac na čínskom trhu sa v prvých troch štvrťrokoch tohto roka zvýšil o 35 percent na zhruba 77-tisíc vozov, napísala agentúra Reuters.
Spoločnosť GM v januári otvorila čínsku továreň na výrobu vozidiel Cadillac. Závod s kapacitou 160-tisíc vozidiel ročne si vyžiadal investíciu vo výške ôsmich miliárd jüanov (1,06 miliardy eur). Čína v roku 2009 vďaka silnému rastu predaja vystriedala Spojené štáty na pozícii najväčšieho automobilového trhu sveta.