StoryEditor

Toyota sa bojí o trón. Na pozíciu svetovej jednotky útočí Volkswagen

12.01.2015, 13:02
Autor:
TASRTASR

Nemecký koncern Volkswagen (VW) vlani prvýkrát vyrobil za rok viac ako desať miliónov vozidiel. Tým o štyri roky skôr splnil svoj dlhodobý cieľ dosiahnuť v miliónoch ich dvojciferný počet. Informuje o tom rakúsky denník Die Presse. Christian Klingler, člen správnej rady VW, zodpovedný za distribúciu áut, v nedeľu (11. 1.) na tlačovej konferencii v americkom Detroite uviedol: "Za posledných desať rokov náš koncern výrobu vozidiel zdvojnásobil".

VW sa vlaňajšou produkciou 10,14 milióna osobných a nákladných áut stal svetovou dvojkou. Pozíciu svetovej jednotky si udržala japonská Toyota výkonom 10,2 milióna vozidiel.

Poradie na prvých dvoch miestach sa však môže zmeniť už v tomto roku, lebo Volkswagen rastie v Číne veľmi rýchlo, kým Toyote sa tam darí oveľa menej.

Z prvej trojky najväčších svetových výrobcov automobilov vypadol americký General Motors (GM). Záujem o jeho autá znižuje závažný pokles ich kvality. Niektorí znalci globálneho automobilového trhu tvrdia, že vlani GM predstihla francúzsko-japonská automobilka Renault-Nissan.

V Detroite sa dnes začína medzinárodná výstava automobilov a očakáva sa, že Toyota i GM na nej zverejnia presné údaje o svojej minuloročnej produkcii automobilov.

Volkswagen sa dostal cez magickú hranicu desať miliónov predaných vozidiel napriek tomu, že sa odbyt jeho áut s emblémom VW nevyvíjal priaznivo, a to najmä v Spojených štátoch, kde sa ich predalo medziročne menej. Produkcia základného závodu koncernu bola však vlani napriek tomu rekordná, keď prvýkrát prekonala hranicu šesť miliónov vozidiel.

VW chce trend klesajúceho odbytu volkswagenov v Spojených štátoch zvrátiť terénnym modelom s pracovným názvom CrossBlue pre sedem osôb. Na trhu sa má objaviť koncom roku 2016. Neskôr by sa mali dostať do tamojšej distribučnej siete koncernu aj dva deriváty tohto modelu.

Význam čínskeho trhu pre VW podčiarkuje aj fakt, že na ňom predáva 45 % zo svojej ročnej výroby osobných áut. A podiel Číny na jeho zisku je ešte vyšší.

01 - Modified: 2007-02-13 08:36:48 - Feat.: 0 - Title: Na zemetrasenie si počkáme
01 - Modified: 2025-12-18 19:53:39 - Feat.: - Title: Taraba rokoval v Nemecku s vedením BMW o budúcnosti automobilového priemyslu 02 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny 03 - Modified: 2025-12-17 13:02:52 - Feat.: - Title: Volkswagen spustil vlastnú výrobu batérií pre elektromobily, prvý závod otvoril v Nemecku 04 - Modified: 2025-12-15 13:13:34 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky sú pod najväčším tlakom od finančnej krízy, extrémny prepad zaznamenal prevádzkový zisk 05 - Modified: 2025-12-11 07:54:09 - Feat.: - Title: Kríza v Porsche: V nemeckej automobilke je ohrozené každé štvrté pracovné miesto
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. december 2025 07:34