Predseda vlády Robert Fico a minister dopravy Jozef Ráž. FOTO: TASR/Pavel Neubauer
StoryEditor

Štát spúšťa modernizáciu ôsmich regionálnych železničných tratí. Financované budú z Plánu obnovy, ozrejmil Ráž

11.06.2025, 11:17
Autor:
TASRTASR

Peniaze z Plánu obnovy sú podľa generálneho riaditeľa slovenských železníc Bednárika len jedna časť zdrojov, z ktorých sa financuje železničná infraštruktúra.

Štát spúšťa rekonštrukciu ôsmich regionálnych tratí financovanú z Plánu obnovy v hodnote 220 miliónov eur. Uviedli to v stredu na tlačovej konferencii minister dopravy Jozef Ráž a generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Ivan Bednárik.

„Dnešným dňom spúšťame rekonštrukciu ôsmich tratí, ktoré budú naprieč celým Slovenskom. Dohromady tieto rekonštrukcie budú za 220 miliónov eur a sú plne financované z Plánu obnovy,“ spresnil minister dopravy.

Tieto peniaze boli podľa Ráža pripravené na rekonštrukcie tzv. zvrškov, ale budú sa z nich meniť aj napäťové káble, budú sa rekonštruovať mosty, či nástupištia. „Toto sú teda veľmi podstatné zdroje, ktoré železničné trate na Slovensku, v regiónoch naozaj veľmi potrebujú,“ podčiarkol Ráž.

image

Jeden obrovský projekt v Bratislave sa bije s ďalším. Prídu do centra vlaky? Štátny kolos už ide do finále

„Ak chceme dostať ľudí postupne do hromadnej dopravy, tak potrebujeme, aby bola spoľahlivá, aby chodila načas, aby chodila rýchlo a aby mala čo najvyššiu mieru komfortu. Toto je ďalší krok týmto smerom. Verím tomu, že sa nám podarí aj ďalej rekonštruovať,“ zdôraznil minister dopravy.

Peniaze z Plánu obnovy sú podľa Bednárika len jedna časť zdrojov, z ktorých sa financuje železničná infraštruktúra. „Celkový rozsah investície z Plánu obnovy je 518 až 527 miliónov eur, je to 12 projektov. O ôsmich hovoríme preto, lebo sú aktuálne na stole a bude ukončené alebo začaté obstarávanie. Máme tam deadline 30. júna 2026,“ doplnil Bednárik.

„Okrem toho máme preinvestované veľké prostriedky z ostatných operačných programov, a to je tzv. Connecting Europe Facility, kde sme k dnešnému dňu preinvestovali 500 miliónov eur a mierime k čerpaniu 1,6 miliardy eur,“ dodal generálny riaditeľ ŽSR.

01 - Modified: 2025-06-03 13:53:42 - Feat.: 1 - Title: Stavba železničného uzla v Žiline by mala stáť takmer 400 miliónov eur 02 - Modified: 2025-05-19 15:33:09 - Feat.: 1 - Title: Most ponad železničnú trať v Poprade bude večer opäť v prevádzke 03 - Modified: 2025-05-15 15:15:56 - Feat.: 1 - Title: Výluka vlakov medzi Popradom a Vydrníkom potrvá do piatkového večera 04 - Modified: 2025-05-14 12:42:11 - Feat.: 0 - Title: Zistenie HN: Sako končí na pozícii šéfa železníc. Nahradí ho Rážova pravá ruka známa v biznise 05 - Modified: 2025-05-14 14:03:25 - Feat.: 1 - Title: Dopravný kolaps. Prasknutý most v Poprade paralyzoval hlavnú trať, vlaky vôbec nepôjdu až do soboty
01 - Modified: 2025-06-11 12:43:50 - Feat.: - Title: Železnice rozbiehajú rekonštrukcie za 200 miliónov eur. Najdrahší projekt na východe má však problém 02 - Modified: 2025-06-11 12:41:29 - Feat.: - Title: Modernizácia regionálnych železničných tratí je dobiehaním zameškaného, reaguje PS na Ráža 03 - Modified: 2025-06-04 09:11:51 - Feat.: - Title: Toyota, ktorá chce zachrániť segment? Tento model je prvým vozidlom svojho druhu 04 - Modified: 2025-06-03 09:00:00 - Feat.: - Title: Ikonický britský „tereňák“ po modernizácii: Aj z drobností dokázal vyťažiť pomerne veľa 05 - Modified: 2025-06-03 07:35:41 - Feat.: - Title: Kampusy za stovky miliónov zmenia Patrónku na nepoznanie. Jeden získal dôležité povolenie (vizualizácie)
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
11. jún 2025 14:46