StoryEditor

Ľudia chceli skúsiť všetko. No vrátili sa k nám

11.11.2014, 23:00
Andrej Glatz, šéf prémiovej značky áut, ktorá má u nás v tomto segmente najväčší podiel na trhu, hovorí pre HN aj o konkurenčnom boji s BMW a Audi.

 

Dlhé roky platilo, že na kvalitu nemeckých áut nesiaha nik. Ázijské značky však napredujú míľovými krokmi. Nie je ohrozená pozícia Nemcov?

Tri nemecké prémiové značky, teda Mercedes-Benz, Audi a BMW, nie sú až v takom veľkom ohrození, v akom sa nachádzajú automobilky pôsobiace v strednej triede. Toto je segment, ktorý sa musí ázijskej konkurencii veľmi brániť. Najskôr tu boli Japonci, potom Kórejčania a do sveta prerazia aj Číňania. Oni majú naozaj veľký potenciál a ten využijú.

Aj v luxuse?

To si nemyslím. V našom segmente platí, že nemecké technológie sú nemecké technológie. Okrem toho značky z prémiového segmentu sú stále najinovatívnejšie, hoci pred pár rokmi nám tu na chvíľu prebrali vedenie japonské firmy. Inovácie a progres však majú v rukách opäť nemecké automobilky.

Pri inovatívnosti je prémiový segment veľmi zaujímavý. Vysvetlím – o Mercedese je známe, že je to práve on, kto dáva na trh ako prvý najnovšie technológie, no až BMW či Audi to dotiahne do dokonalosti.

V žiadnom sektore, a v automobilovom to platí trojnásobne, nemôžete preskočiť dva schody naraz. Pri inováciách už vôbec. To znamená, že niekto musí postaviť prvý schod, čo ho stojí nemalé prostriedky. A je logické, že iná spoločnosť ten schod zoberie a postaví druhý, aby my sme mohli spraviť tretí. Je len a len dobré, že v prémiovom segmente sú tri značky. Naháňame sa v tom, kto robí lepšie autá. Každým modelom chceme dokázať, že my a naše vozidlá sú tie najlepšie. A to je plus pre zákazníka.

Mercedes bol jedným z prvých, kto na trh nasadil auto, ktoré vie samo jazdiť. Sadli by ste si do takéhoto vozidla a dali sa viezť?

Zodpovedný je stále vodič. Rovnako, kým na cestách budete môcť vidieť samostatne jazdiaci automobil, musí to povoliť legislatíva. To ešte chvíľu potrvá.

Ale nebáli by ste sa prenechať všetko len na auto?

Ja veľmi rád šoférujem, málokedy sa vôbec nechám odviezť i...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-12-18 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Číslo dňa
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Jana Kirschner: V Británii sa mi vyčistili hodnoty. Tu vláda robí likvidačné opatrenia proti kultúre a ľuďom 02 - Modified: 2024-04-27 09:01:43 - Feat.: - Title: ROZHOVOR: Účasti na eurovoľbách by pomohlo spájanie hlasovaní. V Belgicku chodí voliť takmer 90 percent ľudí 03 - Modified: 2024-04-27 12:00:00 - Feat.: - Title: Po Slovensku anonymne ukrývajú peniaze na verejných miestach. Jeden fanúšik nás sledoval, hovorí dvojica z projektu Cash catch 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 07:56:22 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: EXIMBANKA SR zvýhodňuje financovanie exportu v náročných časoch
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. apríl 2024 22:23