Britský investor dostane od štátu zhruba o 17 miliónov eur menej. Dôvodom je zmena výšky oprávnených nákladov takmer o dvesto miliónov eur.
Investícia desaťročia. To je titul, ktorý už britskému výrobcovi automobilov nikto nezoberie. V roku 2015 sa totiž po rozstrele medzi slovenským, poľským a mexickým trhom rozhodol pre priestor pod Zoborom.
Prisľúbil pritom, že u nás preinvestuje približne 1,4 miliardy eur, začne s výrobou dvoch modelov a zamestná viac ako tritisíc ľudí.
Na revanš zase dostal od druhej Ficovej vlády štátnu pomoc vo výške 129 miliónov eur. Tá však bude napokon omnoho nižšia. Dôvod je jednoduchý. Počas realizácie investičného zámeru totiž došlo k zníženiu výšky oprávnených nákladov takmer o dvesto miliónov na 1,2 miliardy eur.
Zároveň tak došlo k alikvotnému zníženiu investičnej pomoci. „V dôsledku zníženia sumy minimálnej nominálnej výšky celkových investičných nákladov dochádza k znížen...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-30 16:23:34 - Feat.: - Title: Ruská automobilka AvtoVaz vyhlási skôr letnú odstávku pre nedostatok komponentov
02 - Modified: 2023-03-28 05:52:00 - Feat.: - Title: Volkswagen navrhuje zvýšenie hornej hranice pre platy členov najvyššieho vedenia
03 - Modified: 2023-03-22 10:40:00 - Feat.: - Title: Analýza: Prevratné batérie zmenia svet elektromobilov, len ich zatiaľ nikto nevyrobil
04 - Modified: 2023-03-16 09:29:45 - Feat.: - Title: Škoda Auto bude v rámci Volkswagenu zodpovedná za juhovýchodnú Áziu, je tesne pred vstupom do Vietnamu
05 - Modified: 2023-03-16 09:30:39 - Feat.: - Title: Automobilka Škoda kvôli ukončeniu aktivít v Rusku vlani prišla o 700 miliónov eur, tamojšie aktíva predáva