StoryEditor

Východné trate dostanú elektrinu aj vlaky

22.10.2020, 00:00

Najekologickejšia doprava. Tento prívlastok dostávajú železnice blížiacou sa možnosťou čerpania nových aj koronových eurofondov čoraz častejšie. Brusel nás viaže, aby sme do roku 2030 preniesli 30 percent tovaru z ciest do vlakov a do roku 2050 to má byť až polovica. Pravdou však je, že až 56 percent našich tratí trakčné vedenie stále nemá, teda vlaky tu premávajú na dieselový pohon. A to dokonca aj na miestach, kde troleje sú. Jednou z takých je aj trať Košice – Humenné. Na väčšine kilometrov elektrina je, ale chýba na 33-kilometrovej...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-04 07:04:49 - Feat.: - Title: Bez rozšírenia cesty skolabuje doprava, varuje starosta. V plánoch k národnej nemocnici nastala zmena 02 - Modified: 2025-12-05 12:08:15 - Feat.: - Title: Zákaz predaja „spaľovákov“ nakoniec nemusí platiť. V hre sú rôzne výnimky 03 - Modified: 2025-12-02 14:16:21 - Feat.: - Title: Bývalý šéf železníc Bednárik sa v Prahe ospravedlnil za svoju češtinu. Prekvapil Pavla, požiada o občianstvo 04 - Modified: 2025-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Železná chrbtica Ruska sa láme, v Putinovej vojnovej ekonomike tiká dlhová bomba 05 - Modified: 2025-11-28 11:15:33 - Feat.: - Title: Ľudský faktor môže zlyhať napriek stopercentnej technike, tvrdí v rozhovore bývalý šéf ZSSK Helexa
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. december 2025 01:59