StoryEditor

Východné trate dostanú elektrinu aj vlaky

22.10.2020, 00:00

Najekologickejšia doprava. Tento prívlastok dostávajú železnice blížiacou sa možnosťou čerpania nových aj koronových eurofondov čoraz častejšie. Brusel nás viaže, aby sme do roku 2030 preniesli 30 percent tovaru z ciest do vlakov a do roku 2050 to má byť až polovica. Pravdou však je, že až 56 percent našich tratí trakčné vedenie stále nemá, teda vlaky tu premávajú na dieselový pohon. A to dokonca aj na miestach, kde troleje sú. Jednou z takých je aj trať Košice – Humenné. Na väčšine kilometrov elektrina je, ale chýba na 33-kilometrovej...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-09-20 14:02:55 - Feat.: - Title: Koľko budeme budúci rok platiť za elektrinu? Domácnostiam môžu paradoxne pomôcť aj vypnuté Nováky 02 - Modified: 2023-09-20 06:29:56 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave komplikujú viaceré kolóny, hlásené sú aj nehody 03 - Modified: 2023-09-18 14:17:23 - Feat.: - Title: Cena elektriny v minulom týždni mierne stúpla, plyn išiel dole 04 - Modified: 2023-09-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Štát zapojí menšie firmy do biznisu s elektrinou, tie si môžu „privyrobiť“. Bude to mať dosah aj na domácnosti 05 - Modified: 2023-09-18 07:07:20 - Feat.: - Title: Na viacerých miestach v Bratislave sa doprava komplikuje. Tvoria sa kolóny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. september 2023 04:25