StoryEditor

Východné trate dostanú elektrinu aj vlaky

22.10.2020, 00:00

Najekologickejšia doprava. Tento prívlastok dostávajú železnice blížiacou sa možnosťou čerpania nových aj koronových eurofondov čoraz častejšie. Brusel nás viaže, aby sme do roku 2030 preniesli 30 percent tovaru z ciest do vlakov a do roku 2050 to má byť až polovica. Pravdou však je, že až 56 percent našich tratí trakčné vedenie stále nemá, teda vlaky tu premávajú na dieselový pohon. A to dokonca aj na miestach, kde troleje sú. Jednou z takých je aj trať Košice – Humenné. Na väčšine kilometrov elektrina je, ale chýba na 33-kilometrovej...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-09-26 08:32:25 - Feat.: - Title: Vozový park v Bratislave majú obmeniť ďalšie nové kĺbové autobusy 02 - Modified: 2022-09-26 07:08:20 - Feat.: - Title: Bratislavskí vodiči sa v pondelok ráno zdržia v okolí tunela Sitina 03 - Modified: 2022-09-22 13:31:57 - Feat.: - Title: Doprava v Bratislave sa opäť miestami komplikuje, hlásia nehody i kolóny 04 - Modified: 2022-09-21 22:01:00 - Feat.: - Title: Aj voda zdražie, pre krízu a drahú elektrinu. Na čo sa treba pripraviť v súvislosti s jej novými cenami? 05 - Modified: 2022-09-21 15:00:00 - Feat.: - Title: Energetický expert Hanzel: Naozaj sa vyrába za 40 eur a kupuje za tisíc? Ako sa tvorí cena elektriny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. september 2022 14:16