Prítomní diskutovali na podujatí aj o problematike veku šoférov v nákladnej, ale aj verejnej doprave.Peter Mayer
Za kľúčové problémy v biznise považujú zástupcovia firiem nedostatok vodičov a reštriktívne smernice.
Ak chceme mať funkčnú ekonomiku, musíme mať funkčnú dopravu. Jej kľúčové postavenie vyplýva najmä z geografickej polohy Slovenska, zhodli sa účastníci HN konferencie Doprava 2018, ktorá sa konala minulý štvrtok. Zástupcovia podnikateľov v oblasti cestnej dopravy upozornili, že rozvoju ich biznisu bráni množstvo legislatívnych prekážok. Často zmieňovanými boli novela zákona o cestnej doprave z roku 2013 či smernica Európskej komisie o vysielaných pracovníkoch, známa ako „lex specialis“.
Šoférov je stále málo
Nedostatok zamestnancov v cestnej doprave je celoeurópskym problémom. Podľa prezidenta Medzinárodnej únie cestnej dopravy sa musia členské štáty Európskej únie zamerať na to, aby do dopravy prilákali čo najväčšie množstvo mladých ľudí. Na Slovensku tomu...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh
02 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
03 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
04 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy
05 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy