Kontroverzný plagát zobrazuje polonahého prívrženca hnutia Skinheads, ktorý močí do čajovej šálky. Na chrbáte ma pritom namaľovaný veľký červený kríž, symbolizujúci národnú vlajku Anglicka.
Podľa hovorkyne EuroStar, reklama zachycuje situáciu, ktorá vykresľujúcu typický anglický zmysel pre humor. Ako ďalej dadáva: „Belgičania sú veľkými obdivovateľmi anglických vtipov. Na jednej strane si Angličania ctia kráľovstvo a pompéznosť svojej krajiny, na strane druhej milujú pouličný život a atmosféru hlavného mesta.“
Cieľom kampane je upozorniť ľudí na dostupnosť rýchleho spojenia medzi Veľkou Britániou, Belgickom a Francúzskom. EuroStar je prepravná spoločnosť využívajúce tzv. TGV vlaky (vysokorýchlostných vlakov TGV; viď http://sk.wikipedia.org/wiki/EuroStar). Cesta takýmto vlakom z Londýna do Paríža trvá približne 1 hodinu a 51 minút. Preto je aj podtitulom kampane slogan: „Londýn je za rohom.“
Okrem kontroverzného mladíka sa v reklame objavila aj britská politická elita. Konkrétne ide o trojicu politikov – Margaret Thetcher, John Major a Tony Blair. Reklamné kampane EuroStar sa stali slávnymi najmä kvôli kontroverzným vizuálom a sloganom.
Napriek rozporuplným reakciám, reklamná kampaň splnila svoj účel – ľudia sa oboznámili s ponukou EuroStar a ich povedomie o možnosti rýchleho transportu sa zvýšilo a upevnilo. Treba si však uvedomiť, že využitie takýchto motívov môže byť vnímané dvojako. „Skinhead v akcii“ či „neprajnosť britských politikov“ môže mať celkom vtipnú pointu, ale je to skôr otázka humoru a pochopenia zo strany mladšej generácie . A je celkom možné, že práve tá mladšia generácia je cieľovou skupinou spoločnosti EuroStar ...
Zdroj:
DailyMail.co.uk
News.Sky.com
Wikipedia.com
StoryEditor
Skinhedská reklamná kampaň železníc
EuroStar spustil provokatívnu reklamnú kampaň na podporu cestovného ruchu medzi krajinami Veľkej Británie, Belgicka a Francúzska. Billboard, ktorý zobrazuje prívrženca hnutia Skinheads ako močí do čajovej šálky, vyvolal vo všetkých troch krajinách vlnu rozporuplných reakcií.
