Imidžové francúzske auto sa dočkalo svojho omladenia, ale aj vychytávok, ktorým je napríklad aj obyčajný lak. A práve ten by nemalo byť možné poškriabať. Nový Peugeot 208 sa po facelifte veľmi výrazne nezmenil, no jednou z noviniek, ktoré zaujmú už na prvý pohľad, je samotný špeciálny lak. Ten sa dodáva v slabo hnedej a šedej farbe (oficiálne Ice Gray a Ice Silver) a má unikátnu povrchovú úpravu.
Pôsobí matným dojmom a na dotyk je oveľa drsnejší, ako obyčajný lak. Áno, novú 208-mičku poškriabete, ak sa budete snažiť, ale voči slabším škrabnutiam lak úspešne odolával. Teda dá sa predpokladať, že aj po rokoch môže auto s touto úpravou vyzerať stále veľmi dobre. Matný lak sedel autu spolu so zelenými doplnkami výborne.
Keď už sme pri tom dizajne, Peugeot 208 dostal o niečo agresívnejšiu prednú masku a vylepšené zadné LED svetlá. S novinkou, ktorá sa vyrába v Trnave, sme jazdili po cestách pri Grazi, kde sme v kopcoch testovali, čo dokážu nové motory a v neposlednom rade aj automatickú prevodovku.
A tu by som volil podľa štýlu jazdy. Ak preferujete svižné šoférovanie, ostal by som pri manuáli, ktorý sa síce veľmi nezmenil, ale jeho odozva je okamžitá. Automat zas robí cestu pohodlnejšou a najmä v meste vás oslobodí od neustáleho radenia rýchlostí.
Pod kapotu sa dostal nový trojvalec 1,2 PureTech s výkonom 110 koní, ktorý malé auto značne rozhýbe. Zvuk či chod trojvalca sa Peugeotu podarilo vyladiť na výbornú. Okrem toho dokázala francúzska automobilka s novým Peugeotom aj čosi výnimočné. S modelom, ktorý mal pod kapotou motor 1,6 BlueHDi 100, prešli v Peugeote na jednu nádrž na okruhu 2152 kilometrov. A dosiahnutá priemerná spotreba? Tá bola 2 litre na sto kilometrov.
Samozrejme, toľko v bežnej prevádzke nedosiahnete a Peugeot ju, našťastie, nedáva ani ako normovanú. Na druhú stranu to dokazuje fakt, že s vylepšeným dieslom sa dá jazdiť veľmi úsporne. Najlepšia verzia, ktorá príde neskôr - model 208 GTi, sa bude predávať s 208 koňovým motorom, ktorý mal byť nastavený v spolupráci so športovým segmentom automobilky.
V technológiách nastal posun pri automatickej brzde, ktorá dokáže do rýchlosti 30 kilometrov za hodinu v prípade zrážky úplne zastaviť auto. Rovnako novinkou v Peugeote bude aj rozhranie MirrorLink, kde môžete do displeja v aute napríklad „púšťať“ cez kábel navigáciu Sygic z mobilného telefónu. Podpory sa dočkali aj smartfóny iPhone s rozhraním Apple CarPlay.
Rozloženie prvkov v interiéri či ich funkčnosť sa nezmenila. Facelift prináša najmä zmeny pod kapotou, ale tiež omladenie dizajnu, ktoré sa Francúzom podarili. Nový Peugeot 208 tak aktuálne vstupuje do predaja s cenovkou od 9 500 eur.
Snímky: Peugeot, autor
