StoryEditor

BMW príde o svoju exkluzivitu. Niektoré autá budú fungovať inak

01.12.2015, 23:00
Autor:
HNstyle.skHNstyle.sk
Zo zadného náhonu sa prejde na predný. A to definitívne pri modeloch radu 1 a radu 2.

Už pred časom sme vás informovali, že nová generácia BMW radu 1 dostane pohon predných kolies. Pre fanúšikov to bola studené sprcha, no dávnejšie prieskumy ukázali, že drvivá väčšina reálnych majiteľov BMW 1 ani netuší, ktorú nápravu má poháňanú. 

Aj preto prišlo logické rozhodnutie ušetriť a pri najmenších typoch prejsť na lacnejšiu koncepciu všetko vpredu. Napriek tomu je ohromná škoda, že malé BMW stratia svoje čaro, športovosť a zábavu, ktoré teraz ponúkajú najmä výkonnejšie verzie radu 1 a 2.

Áno určite sa dá urobiť aj dobrá predokolka, svedčia o tom mnohé hothatche, ako Megane RS 275 Trophy a vie ich robiť aj BMW, čoho dôkazom je aj najnovšie Mini Cooper S a jeho predchodcovia, no rovnako sa z predokolky dá urobiť aj pekne nudné auto. Aj to sa Nemcom podarilo s BMW 2 Activ Tourer. 

Konkurencia zhmotnená napríklad v Mercedese CLA ukazuje, že sa dá urobiť dobrá prémiovka aj s pohonom predných kolies, no v tomto prípade ide skôr o pohodlné ako športové vozenie.

BMW jednoducho stratí tú hravosť, ktorou si dokázalo vodiča získať a to nehovorím iba o modeloch, ako úžasné BMW M235i, ktoré dokáže driftovať prakticky hocikedy. Skúsený vodič totiž dokáže vodiť bokom aj BMW 220d, najmä ak trochu zaprší.

Ešte donedávna v nás BMW predsa len udržiavalo nádej, že si rad 1 a 2 nakoniec zachovajú svoj charakter. Mohli za to najmä výroky ako: "Rad 1 sa zásadným spôsobom podieľa na predajoch, takže to musí byť skutočné BMW.

O jeho budúcnosti nemusíme rozhodnúť do konca roka." Týmito slovami prezentoval budúcnosť najmenšieho typu s logom BMW člen predstavenstva Klaus Fröhlich. 

Podľa Autobildu však už rozhodnutie padlo a nová generácia radu 1 a 2 bude stáť na platforme UKL1 rovnako ako Mini, BMW 2 Activ Tourer alebo BMW X1 (E84). Dostanú teda spomínaný pohon predných kolies, prípadne pohon oboch náprav. Pod kapotou môžeme očakávať prepĺňané 3 a 4-valcové motory.

Automobilka chce totiž v rámci znižovania nákladov používať pre svoje bežné typy iba dve platformy. Tou druhou by mala byť platforma CLAR, ktorú dostanú všetky typy počnúc radom 3.

Vzhľad novej generácie automobilka naznačila konceptom Compact Sedan, ktorý automobilka predstavila na nedávnom autosalóne v čínskom meste Kanton. Dynamicky strihnutý sedan by sa v reálnom svete mohol popasovať s Mercedesom CLA a Audi A3 Sedan.

Automobilka síce nezverejnila, čo má koncept pod kapotou, no je pravdepodobné, že stojí na platforme UKL. BMW tak bude iba pokračovať v búraní vlastných tradícií.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk


 

01 - Modified: 2007-11-25 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Sarkozy medzi bojovníkmi
01 - Modified: 2024-04-04 14:22:29 - Feat.: - Title: Fico sa bojí čierneho scenára. Sľúbený plán nedoručil, namiesto toho dáva investorom desiatky miliónov eur 02 - Modified: 2024-03-25 13:00:00 - Feat.: - Title: Umiernenejší dizajn? BMW odhalilo svoje SUV budúcnosti, vyrábať sa bude budúci rok 03 - Modified: 2024-03-21 11:22:31 - Feat.: - Title: Automobilke BMW sa darí, vykázala nárast tržieb za posledné obdobie aj za celý minulý rok 04 - Modified: 2024-03-14 14:36:24 - Feat.: - Title: Tržby aj zisk nemecnej automobilky BMW vlani stúpli. Kľúčovým ťahúnom rastu boli elektrické vozidlá 05 - Modified: 2024-02-08 13:15:00 - Feat.: - Title: Nová generácia praktického kombíku od BMW: Úctyhodný kufor nerobí rozdiely
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 20:29