StoryEditor

Športovec v obleku

11.03.2007, 23:00

Za "veľkou mlákou" sa bohatí a úspešní ľudia radi ukazujú na vozidlách nemeckej produkcie. Predstavujú pre nich synonymum dobrého imidžu, kvality a bezpečnosti. Na starom kontinente je situácia presne opačná. Ak chcete zaujať, kúpite si americké auto. Čím väčšie a s čo najväčším motorom. Tak sa to patrí.
Škandinávsky pôvod
Americkým značkám sa v Európe v posledných rokoch darí veľmi dobre. Ich predaje vzrástli o neuveriteľných štyridsať percent. Za úspechom treba hľadať rebrandingy, fúzie s inými automobilkami a tiež presun výroby do našich končín.
Po Chrysleri a Chevrolete sa na našom trhu snaží uchytiť aj ďalší veľký hráč, značka Cadillac, patriaca do koncernu General Motors. V rámci testu sme si vyskúšali jej najmenší modelový rad BLS. Limuzína nevšedných tvarov nás v mnohom milo prekvapila. Skôr než sa podelíme o naše dojmy, ešte prezradíme, že nejde o čistého Američana. Má škandinávsky pôvod, z technickej stránky vychádza z koncernového súrodenca Saab 9-3 a vo Švédsku sa aj vyrába.
V prvom rade pohodlie
Cadillac BLS nie je veľké auto. Prirovnať by sme ho mohli napríklad k Vectre alebo k Peugeotu 407. Na Passat, Octaviu či Accord sa však priestorovo "nechytá". Jeho štvordverová trojpriestorová karoséria ponúka pri celkovej dĺžke 4,68 metra dostatok priestoru pre štvoricu dospelých. Interiér je veľmi dobre odhlučnený, chválime aj výber materiálov a ergonomické rozmiestnenie ovládacích prvkov. Ako sa na Cadillac patrí, v aute vládne noblesná atmosféra. Kožené čalúnenie, obklady z imitácie dreva, tónované sklá a kvalitné HI-FI od špecialistov Bose audio systems. To azda nepotrebuje ani ďalší komentár. Súčasťou komfortu je i automatická prevodovka a kvalitný podvozok. Nerovnosti našich ciest filtroval veľmi dobre, s týmto autom je skutočne radosť cestovať.

Mate chuť športovať?
Pod prednou kapotou je naprataný vidlicový benzínový šesťvalec. Sám osebe by poskytoval dostatok výkonu, veď má objem bezmála tri litre. Američania sú však megalomani, a tak mu dopriali aj prepĺňanie turbo dúchadlom. Jeho výkon? Dvestopäťdesiatpäť koní, to určite stačí každému. Model BTS sme si vyskúšali vo verzii vybavenia Sport, ktorého súčasťou boli sedemnásťpalcové kolesá, sedadlá s mohutnejšími bokmi pre lepšie držanie tela a k tomu dve veľké chrómové koncovky výfukov.
Každému musí byť už na prvý pohľad jasné, že ide o luxusné a rýchle auto. Trojramenný kožený volant sa drží veľmi dobre, veľkosťou je tak akurát. Jeho súčasťou je ovládanie audio sústavy, ako aj tlačidlá na manuálne radenie rýchlosti na automatickej prevodovke. Palcom pravej ruky na volante radíte vyšší rýchlostný stupeň, palcom ľavej zase nižší. Ide to veľmi ľahko, rýchlo si na to zvyknete, cítite sa pri tom ako vo formule 1. Ak sa necháte strhnúť potenciálom motora, iste oceníte aj kvality podvozku auta. Nie je to síce pravý športiak a ani sa tak netvári, ostrejšie nasadenie však zvládne v pohode a bez reptania. Spoľahnúť sa môžete aj na brzdy.
Daňou za temperament je celkom pochopiteľne vyššia spotreba. Treba si však uvedomiť, že sa nachádzate v aute luxusnej americkej značky. A za imidž si treba vždy a všade priplatiť. V prípade Cadillacu však pohodová a štýlová jazda celkom určite stojí zato.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 2,8 V6 Turbo
Max. výkon: 188 kW/255 k
Krút. moment: 350 Nm
Max. rýchlosť: 245 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Komb. spotreba: 10,8 l/100 km
Pohotovostná hmotnosť: 1 585 kg

PLUSY
- Imidž
- Pohodlie

MÍNUSY
- Vyššia spotreba
- Menej miesta vzadu

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. máj 2024 03:06