Totožnosť štyroch obetí sobotňajšej nehody malého lietadla, ktoré vzlietlo z Česka a zrútilo sa na horu Kasberg v Horných Rakúšanoch, stále nie je jasná. Napísala to dnes rakúska verejnoprávna stanica ORF. Podľa nej panujú okolo nešťastia aj ďalšie nejasnosti.
Manažérka Letiska Příbram Klára Lieblová dnes v SMS správe oznámila, že vzhľadom na závažnosť celej udalosti a vzhľadom na pozostalých a policajné vyšetrovanie nebude vec komentovať.
Podľa dnešnej rannej správy ORF stále nie je jasné, kto pri nehode prišiel o život, či išlo o mužov či ženy a aký k sebe mali obete vzťah. Bulvárny denník Kronen Zeitung uviedol, že polícia nariadila pitvu.
Aj príčina nešťastia sa stále vyšetruje. ORF dodala, že pri podobných leteckých nešťastiach sa v Rakúsku zvyčajne zriaďuje osobitná vyšetrovacia komisia, ktorá má za úlohu zistiť, či haváriu spôsobil technický problém či bola na vine ľudská chyba.
Český Ústav pre odborné zisťovanie príčin leteckých nehôd v sobotu povedal, že zvyčajne dostáva informácie o pádoch lietadiel z Česka v zahraničí so oneskorením jedného až dvoch dní a následne sa podieľa na vyšetrovaní podľa toho, aké požiadavky má zahraničné oznamujúce organizácie.
Jednomotorový stroj typu Rockwell Commander 112B podľa portálu Aviation Safety Network štartoval v Příbrami, mieril na chorvátsku Istriu a mal nemeckú registráciu. Podľa Kronen Zeitung našli záchranári trosky lietadla okolo sobotňajších 13:30 neďaleko horskej chaty na hore Kasberg v husto zasneženej oblasti. Web okrem iného napísal, že krátko pred zrútením lietadlo v oblasti kličkovalo.
Manažérka příbramského letiska, z ktorého lietadlo vzlietlo, nechcela dnes haváriu komentovať. "Môžem iba potvrdiť, že plne kooperujeme s Políciou Česka, s Ústavom pre odborné zisťovanie príčin leteckých nehôd a predovšetkým s rakúskym vyšetrovateľom," uviedla Lieblová.
Letecký expert Christian Klopf, ktorého oslovil denník Oberösterreichische Nachrichten, uviedol, že podľa neho bol typ lietadla "nevhodný, aby v týchto poveternostných podmienkach prelietal Alpy". "Tento stroj je len čiastočne vhodný na let bez prístrojov, pilot tak nemôže letieť nad mraky a musel letieť len podľa toho, čo videl," povedal Klopf a dodal, že to za daného počasia bolo "extrémne ťažké".
"Snežilo, fúkal silný vietor a boli turbulencie," dodal odborník, podľa ktorého je pri tomto počasí vhodnejšie letieť cez Rakúsko na juh o niečo východnejšou trasou. Klopf tiež uviedol, že je možné, že pilot vletel do iného horského údolia, ako pôvodne chcel, kvôli zlej viditeľnosti už sa ale nedokázal otočiť.