S potravinovým semaforom prišla na náš trh ako prvá spoločnosť Coca-Cola.Dreamstime
StoryEditorFirmy začínajú farbiť výživové údaje potravín
Výrobcovia potravín a nápojov zvýrazňujú nutričné hodnoty na obaloch. Systém však nemá jednotné pravidlá.
Cena, krajina pôvodu, výrobca či chuť. Zákazník posudzuje produkt, ktorý sa chystá vložiť do nákupného košíka, z viacerých aspektov. S rozvojom zdravého a aktívneho životného štýlu si však čoraz viac ľudí všíma aj jeho zloženie a výživovú hodnotu. Zisťujú, koľko tukov, cukrov a iných látok prijmú konzumáciou tých-ktorých jedál či nápojov. Spotrebiteľovi pritom už tradične pomáha tabuľka s výživovými údajmi, ktorá je súčasťou obalov takmer všetkých potravinových výrobkov.
Nadnárodní výrobcovia sa však snažia voľbu zákazníka ešte viac zjednodušiť. Na obaly svojich produktov pridávajú takzvaný potravinový semafor. Ide o farebnú schému, ktorá má zákazníka jednoducho a rýchlo informovať o tom, či je napríklad množstvo cukru, ktoré prijme vypití...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-30 09:39:17 - Feat.: - Title: Ste podnikateľ a využívate rôzne služby? Nezabudnite na túto dôležitú povinnosť
02 - Modified: 2024-05-28 14:01:09 - Feat.: - Title: Množstvo západných firiem zostáva v Rusku napriek plánom na odchod. Tamojší trh sa zotavuje
03 - Modified: 2024-05-28 10:24:34 - Feat.: - Title: Deepfakov je čoraz viac, rozoznať ich je ťažké. Firmy už prišli o milióny dolárov
04 - Modified: 2024-05-27 17:30:00 - Feat.: - Title: Ekonomického tigra strieda zázrak na Visle. Poliaci berú megainvestície a vzďaľujú sa Slovensku
05 - Modified: 2024-05-25 05:46:45 - Feat.: - Title: Kanada nariadila zrušenie dvoch súkromných firiem z dôvodu národnej bezpečnosti