Peter SádovskýPavol Funtál
Inovácie v doprave dokážu tiež znížiť spotrebu paliva.
Koncom minulého roka predstavila spoločnosť Volvo svoj prvý autonómny kamión. Ťahač nemá kabínu, je poháňaný elektrinou a na jedno nabitie prejde zhruba tristo kilometrov. Švédska firma patrí k najväčším výrobcom nákladných vozidiel na svete. Aj tento krok potvrdzuje to, že sektor cestnej dopravy sa v nadchádzajúcich desaťročiach bude výrazne zmeniť. Ako však upozorňuje hovorkyňa Združenia slovenských cestných dopravcov ČESMAD Martina Baumann, o autonómnych vozidlách sa síce veľa a často hovorí, hlavné inovácie v tejto oblasti však v najbližších rokoch pôjdu skôr iným smerom.
Pomáhajú lákať vodičov
„Musíme si, žiaľ, ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-14 09:00:00 - Feat.: - Title: Rekordy podzemného sveta: Nočná mora klaustrofobikov a najrýchlejšie metro na svete. Tieto stanice sú svetovým unikátom
02 - Modified: 2024-06-10 07:44:29 - Feat.: - Title: Priemysel sa vrátil k vyšším výkonom, produkcia stúpla na čele s dopravnými prostredkami
03 - Modified: 2024-06-04 11:18:26 - Feat.: - Title: Leo Express si rozbíja vlaky na priecestiach. Južná trať je v zrážkach rekordérom, problém je však širší
04 - Modified: 2024-05-31 08:53:53 - Feat.: - Title: Návod na mestá bez nehôd? Presadnúť na bicykle, zvýhodniť chodcov a najmä spomaliť
05 - Modified: 2024-05-28 10:30:00 - Feat.: - Title: Cestujúcim v bratislavskej MHD sa po vyše 20 rokoch prihovára nový hlas. Rozhlasovú redaktorku nahradila umelá inteligencia