StoryEditor

Vyskúšali sme praktický Ford v životnej forme: Skvelý šesťvalec a luxus ako v SUV

05.05.2024, 00:00
  • Ranger z dielne Fordu patrí k mimoriadne populárnym voľbám tých, ktorí hľadajú zástupcu pick-upov v Európe.
  • Nová generácia priniesla výrazne prepracovaný dizajn exteriéru, kompletne pretvorený interiér a nevzdala sa šesťvalca.
  • Ako funguje pracant a štýlovka vo verzii Platinum, ktorá sa nachádza (mimo Raptor) na samom vrchole ponuky?

Hoci za veľkou mlákou majú práve prerastené plnotučné pick-upy najväčší podiel na predajoch áut, v Európe je situácia úplne iná. Aj keď treba priznať, že výsledky rozhodne nie sú zanedbateľné. Mnohí si ich pritom nekupujú primárne kvôli ich úžitkovým vlastnostiam a schopnosti spĺňať vysoké pracovné nároky, ale skôr ako štýlovku a „niečo iné“, čím sa na ceste odlíšia od populárnych SUV alebo iných modelov.

Európsky trh nedisponuje takými mastodontmi ako Amerika, avšak aj u nás ponúkané kúsky dokážu poskytovať úchvatné vlastnosti v teréne, nechýba bohatá výbava, praktický ložný priestor na korbe a zároveň sa nevyhýbajú ani objemnejším motorizáciám, ktoré tak nejak k vozidlám tohto typu neodmysliteľne patria.

Dôkazom je i nová generácia modelu Ford Ranger, ktorý patrí dlhodobo v Európe i na Slovensku k najobľúbenejším voľbám. Podrobili sme ho redakčnému testu v luxusnom prevedení Platinum, ktoré okrem praktickosti dáva dôraz aj na komfort či bohatú výbavu. A okrem toho, pod kapotou mu aj napriek čoraz prísnejším požiadavkám EÚ pracovalo šesť valcov naftového agregátu.

Kus poriadneho auta

Ranger nebol nikdy drobným členom ponuky americkej značky, novinka však medzigeneračne ešte o niečo podrástla a síce veľkosťou neprekonáva Jeep Gladiator, s dĺžkou 5,35 metra, šírkou 1,91 metra a výškou 1,88 metra je to skutočne poriadny kus auta. Rázvor sa dokonca zväčšil na 3270 milimetrov a nová generácia ponúka taktiež rozšírený rozchod kolies na úrovni 1 620 milimetrov. Svetlá výška je pritom 235 milimetrov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-03 10:07:01 - Feat.: 1 - Title: Terénna beštia z USA je prvýkrát k dispozícii aj na slovenskom trhu. Čo ponúka, ako jazdí a koľko stojí? 02 - Modified: 2024-04-09 14:41:54 - Feat.: 1 - Title: Americká legenda je na Slovensku: Koľko stojí obľúbený Ford i jeho špeciálna verzia? 03 - Modified: 2024-03-02 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Šialená SUV beštia, ktorá je nočnou morou eko-nadšencov. Pumpári vás budú milovať 04 - Modified: 2024-02-15 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ford na steroidoch prichádza aj do Európy. Špičkové úpravy dostal pick-up i dodávka 05 - Modified: 2024-01-18 10:35:00 - Feat.: 1 - Title: Ford výrazne vylepšil svoje populárne SUV. Odlišuje sa dizajnom i technológiami 06 - Modified: 2024-01-13 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Štýlovka od Fordu, s ktorou sa odlíšite. Ponúka všetko, čo od crossoveru očakávate
01 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov? 02 - Modified: 2024-05-03 11:35:00 - Feat.: - Title: Najostrejšia Škoda v histórii? Česi odhaľujú špičkový koncept, pretavia ho na reálne auto 03 - Modified: 2024-05-03 08:30:00 - Feat.: - Title: Novinka od Renaultu nedáva na výber. Motor však poteší tých, ktorí nechcú elektromobil 04 - Modified: 2024-05-04 05:30:00 - Feat.: - Title: Vlajkový model, ktorý si požičal technológiu iPhonu. Pribalil k tomu aj najlepší fotoaparát na trhu 05 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. máj 2024 00:05