Záujem Slovákov o nové vozidlá s manuálnou prevodovkou začína mierne upadať, čo spôsobuje nielen orientácia na väčšie pohodlie počas jazdy, ale taktiež zužujúca sa ponuka priamo výrobcov. Mnohí možnosť zaradenia manuálnej prevodovky do konfigurátora úplne zavrhli, ďalší spájajú tento typ voľby prevodov iba s nižšími výbavovými stupňami alebo základnými motorizáciami.
A tento smer pritom nie je iba výsadou prémiových značiek, hoci u nich je to už prakticky pravidlom a s manuálom si ich modely nekúpite. Často sa tiež manuálna prevodovka spája s ostrými verziami modelov, kde dotvára priamo spojenie vodiča s autom a automobilka si za takúto možnosť dokonca vypýta peniaze navyše. Na manuálne prevovodky sme sa nedávno pozreli aj v rámci ich výhod či nevýhod.
Pozrite si najčastejšie chyby, ktoré vodiči pri jazde s manuálnou prevodovkou robia:
U bežných modelov sa manuál dostáva mierne do úzadia najmä z dôvodu pohodlia, ktorý dokáže automatická prevodovka motoristovi poskytnúť. Ocení to najmä vo väčších mestách, kde je predsa len trochu neustále radenie a stláčanie spojky otravné. Podpísať sa to môže aj na jej životnosti, ktorá sa takýmto štýlom podstatne znižuje.
Prispieť k jej skoršej „smrti“ však môže celý rad častých zlozvykov, ktoré si vodiči možno ani neuvedomujú, no vo výsledku sa môžu podpísať pod finančne nákladnú opravu. V galérii vyššie sme zosumarizovali tie najzásadnejšie a pritom pomerne banálne chyby, ktoré pri spolužití s autom vybaveným manuálnou prevodovkou môžete robiť. Našli ste sa v nich?