Automatická prevodovka alebo radšej klasika v podobe manuálneho radenia? Večný boj začína s pokrokom technológií a nástupom výraznejšej elektrifikácie vyhrávať automat, hoci ani manuálne prevodovky sa najmä zo športovo orientovaných kúskov či cenovo najdostupnejších verzií niektorých modelov ani dnes úplne nevytratili.
Čoraz viac výrobcov sa však začína preorientovávať na automatické radenie stupňov, prípadne bezstupňové prevodovky, ktoré sú prakticky jediným riešením u niektorých značiek produkujúcich plne hybridné vozidlá alebo u čisto batériových elektromobilov. Prichádzať na chuť „bezstarostnej“ jazde, kedy sa o volenie prevodových stupňov stará vo výhradnej réžii automatika prevodovky, napokon začínajú stále viac prichádzať i samotní motoristi.
Jednoduchosť obsluhy patrí jednoznačne medzi najsilnejšie stránky automatických prevodoviek, vodič sa následne môže vo väčšej miere venovať čisto ovládaniu vozidla. Benefitom je v neposlednom rade taktiež „poskakovanie“ v zápche, kde odpadá nutnosť neustáleho stláčania spojky, púšťania spojky a vyštartovania. O všetko sa totiž opäť postará automat, čo zvyšuje komfort cestovania.
Spomínaná „bezstarostná“ jazda však má aj svoje pravidlá, ktorých nedodržiavaním môžete z dlhodobého hľadiska prispievať k znižovaniu životnosti komponentov automatickej prevodovky, čím sa zarobíte na nemalé starosti a najmä výdavky za nutný servis. Stačí však dodržiavať niekoľko prostých zásad, ktoré vám pomôžu vyhnúť sa hroziacim problémom. Nájdete sa v zlozvykoch aj vy alebo patríte k uvedomelým motoristom, ktorí ovládanie auta s automatickou prevodovkou zvládajú dokonale?
Zostáva vám 77% na dočítanie.