Anton Marcinčin – ekonóm a bývalý splnomocnenec vlády SR pre podporu najmenej rozvinutých okresov FOTO: HN/Peter Mayer
StoryEditor

Diaľnice už má hocikto, kopírujme!

23.05.2023, 00:00
  • Priznať si, že starý rozvojový model založený na lacnej a (počas komunizmu) vzdelanej pracovnej sile, privatizácii, zahraničných investoroch a odkladaní verejných investícií nefunguje.
  • Po prvé, infraštruktúry nevieme stavať, a po druhé, infraštruktúru má hociktorý iný štát – a lepšiu.
  • Začať skutočne využívať eurofondy namiesto hrania sa na to, že ich využívame.

Mali by sme so sebou začať niečo robiť. Ako hovorí jeden odborník na zahraničnú politiku, nečakať, kým nás niekto obsadí a trochu nás zorganizuje. Mali by sme nakopnúť našu ekonomiku. Priznať si, že starý rozvojový model založený na lacnej a (počas komunizmu) vzdelanej pracovnej sile, privatizácii, zahraničných investoroch a odkladaní verejných investícií nefunguje.

Zhodnúť sa, že potrebujeme nový, sofistikovanejší model, založen...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-31 11:05:02 - Feat.: - Title: Diaľnice po poľsky: za 20 rokov prepojili celú krajinu, pribudli tisíce kilometrov. Čo robia lepšie ako my? 02 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 03 - Modified: 2024-04-30 05:23:24 - Feat.: - Title: Obchvat Žiliny či 160-ka do Košíc. Toto sú najdrahšie projekty, ktoré nám pomohol zaplatiť Brusel 04 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 05 - Modified: 2024-03-17 16:18:24 - Feat.: - Title: Na D1 pred Bratislavou platí znížená rýchlosť a zúžené jazdné pruhy
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
05. jún 2024 21:28